17.12.2011

Huset...




























Det er den rareste ting å se sitt eget hjem på trykk. Selv om du har blogget ett og annet bilde av heimen fra før er det noe ganske annet å se bilder som en annen - en som virkelig kan ta bilder - har tatt. Spesielt når du ikke engang har sett bildene selv før bladet har gått i trykken. Og om mulig enda rarere er det å lese om seg selv. Sier Heidi og rister på hodet.

Det var med litt blandede følelser Heidi, nei jeg, svarte ja på forespørselen om besøk i februar i år, men inspirert av den nye given jeg hadde fått for meg, tenkte jeg at, skitt au, selv om jeg egentlig er en person som trives bedre i kullissene enn i rampelyset, kan det vel ikke skade? Det er jo ikke sånn at jeg blir A eller B eller C, ikke engang F kjendis av det. ;-)  Derfor åpnet jeg altså dørene og bakte pliktskyldigst "Heidis eplemuffins". (Ikke si det til noen, men venner og familie vil antagelig skrive under på at slike eplemuffins ikke akkurat er typisk meg. Sånn sett burde de, i anstendighetens navn, ha fått et annet navn enn "Heidis eplemuffins". Mannen i huset holdt på å le seg skakk. Sannheten er at selv om jeg jo hadde bakt dem, hadde jeg fått oppskriften av ei venninne som hadde funnet den i et dansk blad, og jeg har verken bakt dem før eller siden. Jeg er visst ingen stor baker. Ikke enda i alle fall. Ja ja, der kom den sannheten på bordet. Det gjorde godt!)

Bortsett fra det med eplemuffinsene er jeg fornøyd med både opplevelsen av å treffe det hyggelige teamet bak reportasjen, Kjersti Lunnan Aas og Jeanette L. Bækkevold, med å se proffene i arbeid, og med resultatet. Så har man prøvd det også. (Akkurat som et drøss andre bloggere. ) Og jeg tror fortsatt jeg hadde rett i at det ikke skader...

Nei, nå fikk jeg nesten lyst til å prøve meg på Heidis eplemuffins igjen.

De ser jo gode ut...

(OBOS-bladet nr 9, 2011)

13 kommentarer:

Bente sa...

Hei - som "gammelt" Obosmedlem har jeg sett reportasjen - og den er kjempefin. Syns dere har det så fint!

Gode førjulsdager videre - hilsen fra Bente:)

erleichda sa...

det ser fint ut Heidi! fargerikt og ...
det bare gjorde meg så glad!
gratulerer med kjendis status ; )


og God Jul!

Skjerstad sa...

Så morro dette må være :) Kjempefin reportasje av et fint og fargerikt hjem :)
Hilsen Janne

Lise B sa...

Finfint reportasje, og veldig fint hjem. Men du skulle da ikke ha sagt noe om muffinsene, vi kunne jo ha levd i uvitenhet. Men de ser jo svært gode ut da, jeg kommer gjerne og spiser noen jeg

Brigg sa...

de ser kjempegode ut, og hjemmet ditt er nydelig! Også er du fin du og! God helg Heidi:-)

Stilleben sa...

Kjære Heidi! Utrolig fin reportasje! Det er så fint med grønt i interiøret! Nå, ser jeg hvor mørkt og borgelig anno forrige århundre jeg har det. Men, klarer ikke å endre. Er imponert av av "bøker etter farge i bokhylla". Sukk, dit kommer jeg aldri. Klem fra M - og fortsatt god førjulstid.

Åshild - prydeligbloggen sa...

Så morsomt! Og så morsomt at jeg fikk forespørsel fra OBOS-bladet i går... :) med denne reportasjen som vedlegg!

Portofritt sa...

Tusen takk for fine ord! Allihopa :)

Loppedilla sa...

ler her:) bildene kan jo lyge litt men du har jo tross alt bakt de:) morro med interiør reportasje da:)ennå gøyere å lese når det liksom e " kjentfolk" hihhi

Skjerstad sa...

Thi hi ;) Tusen takk for alle hyggelige svar :)

Klem klem :)

Stilleben sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar. Jeg også synes den gule, kule lampa til DIB er så fin. Egentlig er det vår- og sommerlampen vår, jeg har en annen antikk jeg pleier å bruke til jul. Men i år lar jeg denne stå sammen med all den fargerike pynten jeg har tenkt å henge på treet. Det varierer fra år til år hos oss. I fjor var det mer Fanny og Alex. i år blir det mer Colargolpynt, he he.Ha en fin arbeidsdag. Jeg skal være vert i kveld under en konsert. Klem fra M

Kari Anne Marstein sa...

superfreshe farger! ser ut som en fin reportasje. Og jeg skimter de blå boksene du kjøpte av meg ; ) GOD JUL til deg og dine! (lo godt av muffinshistorien din ; ) )

Anonym sa...

For et herlig hjem dere har, Heidi! Tenkt at jeg har gått glipp av dette fine innlegget. Og det med muffinsene, hihi! Klem fra Anne.