10.11.2011

Familen Hva-Hvis




Miniatyr-familie-figurer tegnet av 10-åringen. Jeg tror ikke det er oss. Da har i så fall lillebroren blitt utstyrt med musefletter og pappan plutselig blitt mindre enn meg... Eller så har jeg blitt litt ungguttaktig og pappan nokså feminin. Hm...Når jeg tenker meg om er det bare hun som ligner på seg selv, med det lange lyse håret. Men jeg husker at jeg selv (ikke ofte, heldigvis) lekte med tanken om hvordan ting ville ha vært om jeg hadde vokst opp et annet sted og med en annen familie. Hvordan ville jeg ha vært da? Kanskje er det dette de små figurene handler om? Men jeg tror uansett ikke at hun vil bytte oss ut. Ikke enda iallfall  ;-)

1 kommentar:

Lise B sa...

Det kommer nok, at hun vil bytte dere ut! Dattera vår sa i ca 13årsaldren følgende: "sånne som dokk burde ikke ha hatt barn"! Hva mener du med det, sa jeg? "Små og tjukke", kom det kontant, og ikke med så veldig mye kjærlighet å spore akkurat da. Men hun står ikke ved uttalelsen lenger, heldigvis. Jeg tror nok også du har rett i det, at i alle fall mange barn tenker at tenk om, hvis at og så videre. Veldig fine tegninger!