06.04.2011

Bladet fra munnen


Det er herved offisielt. Jeg er bladoman. Hva annet skal en kalle en person som kjøper to nye blader på fredag, som bare får lest det ene i løpet av helgen, og som så på mandag stikker en ny tur innom Narvesen, lusleser (et morsomt ord jeg nylig har lært) og blar og blar og lider valgets kval, før hun til slutt kjøper en av fristelsene i bladhylla, som drar hjem og koseleser (til tross for at en oppgave egentlig venter på å bli skrevet) - og som først dagen etter oppdager det uleste bladet fra før helgen liggende i en hylle i gangen. Og hva tror du? Jo, nøyaktig samme blad som det sist innkjøpte!

Kjekt å ha? Neppe. Jeg tviler på at jeg får bruk for det en vakker dag. 

Heldigvis fikk jeg byttet det identiske bladet hos den snille Narvesen-gutten. Han har muligens vært borti en og annen bladoman før. Det er etter det jeg har forstått en nokså utbredt lidelse.

Bladene på bildet er ikke å finne i hyllene på Narvesen. De tilhører familien Helleborus - Julerose blant venner - og er for tiden bosatt på trappen hjemme hos oss.

3 kommentarer:

Lise B sa...

Noe så komisk, skulle tro du skrev om meg! Jeg er akkurat på en prikk likedan, og har dessverre kjøpt flere like blad mange ganger. Jeg lurer det unna så ikke mannen min ser det, han holder på å bli gal av alle bladene jeg ikke greier å kaste; det er stabler i skapet mitt, på soveromsgolvet, på stuegolvet, stabler over alt. Uffff, og ikke får jeg lest dem skikkelig heller, så en bladjunkie av verste slag, det må jeg innrømme at jeg er.

Loppedilla sa...

hehe... da e æ åsså en luseleser på Narvesen ! må jo være sikker på at man velger det riktige! kjip å kjøpe det samme da... har gjort det selv.. lest bladene hos frisøren sånn kjapt og jammen ble det akkurat det bladet som ble med hjem fra badhylla i kiosken!
men kos e det ... å lese magasiner!

ReVinyl sa...

Ha..ha..Hærlig! :)
Jeg kunne faktisk ha gjort akkurat det samme. Deilig å høre at jeg ikke er alene ;)

Hmmm...luseleser, er det det man kaller det gitt...