05.12.2008

Julen i boks?



Nei, julen er selvsagt ennå ikke i boks her i huset. Men huset har iallfall fått en juleboks til. Denne fant jeg på en bruktbutikk her om dagen, og den har allerede fått et favorittstempel hos meg. Jeg holdt på å gå rett forbi, men så var det noe ved den som gjorde at jeg likevel stoppet opp. Motivet viser pur norsk vinteridyll, sånn som mange har hatt gleden av å oppleve de første dagene i desember. Nå gleder jeg meg til å fylle den med favorittjulebaksten vår - hvite kakemenn. Nam nam.



2 kommentarer:

Nina sa...

Kakeboksen var fiiiiin - men denne frøkna her har krakkedilla - så det er den jeg SER :). Prøver å tenke minst mulig på julebakst, kanskje derfor også :)? Liker spesielt godt krakkeformen juleboksen din står på. Har selv fire sånne som stammer fra småbruket jeg bor på. De kan brukes til så mangt.

Hvite kakemenn bakte jeg for første gang i mitt liv i november, for å ha testet noe jeg aldri har bakt. De er dog spist opp for flere uker siden. Mener å huske at jeg skrev i et innlegg om kakemennene den gang at jeg anså jula for "i boks" allerede da :). Tenkte å droppe all julebakst, men har fått så lyst på serinakaker - så vi får se.....
God helg til deg :)

Portofritt sa...

Jeg er helt enig i det med krakken :-) Det er fire slike krakker i dette huset også, en lys turkis, en lys gul, en hvit og en trefarget som svigerfar laget som ung. Alle er avskallet og slitt, men siden de er i originale farger har jeg ikke hjerte til å male dem. Der har jo en viss sjarm med spor etter levd liv.

Morsomt at du allerede har laget (og spist opp) hvite kakemenn. Det betyr kanskje at dere likte dem ;-)